|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 5610 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
lekcja utrwalająca wiadomości dotyczące kół i okręgów przeprowadzona w klasie III gimnazjum
Dorota Jonak
Konspekt lekcji matematyki w klasie III gimnazjum
Temat: Koła i okręgi.
Cele ogólne - Umiejętność wykorzystania wiadomości dotyczących kół i okręgów do rozwiązywania zadań.
Cele szczegółowe:
· Uczeń umie wyjaśnić pojęcie koła, okręgu, wycinka koła, łuku, promienia, średnicy i cięciwy. · Uczeń umie wyjaśnić pojęcie kąta środkowego i wpisanego. · Uczeń umie obliczyć pole i obwód koła mając dany promień lub średnicę. · Uczeń umie obliczyć pole wycinka koła jako części koła. · Uczeń umie obliczyć długość łuku jako części okręgu. · Uczeń umie obliczyć pole wycinka koła i długość łuku mając dany kąt środkowy. · Uczeń umie obliczyć miarę kąta wpisanego opartego na tym samym łuku co dany kąt środkowy i odwrotnie.
Metody pracy - Praca z podręcznikiem oraz praca z wykorzystaniem plansz przedstawiających własności kół i okręgów.
Formy pracy - Indywidualna i zbiorowa.
1. Sprawy organizacyjne.
- Sprawdzenie obecności
2. Kontrola pracy domowej.
- Nauczyciel wybiera ucznia do sprawdzenia pracy domowej.
- Wybrany uczeń przedstawia rozwiązanie pracy domowej.
3.Podanie tematu lekcji.
- Nauczyciel podaje temat lekcji.
- Uczniowie przepisująpodany temat do zeszytów.
4.. Powtórzenie wiadomości i wprowadzenie do tematu lekcji.
- Nauczyciel zadaje pytania:Co to jest koło, okrąg, promień, średnica, cięciwa, łuk, wycinek koła, kąt środkowy i kąt wpisany.
- .Nauczyciel pokazuje uczniom i omawia plansze, na których przedstawione są podstawowe wzory dotyczące okręgów i kół oraz twierdzenia dotyczące kątów w kole.
- Nauczyciel przypomina również twierdzenia dotyczące kątów w kole:
Twierdzenie 1: Kąt wpisany jest dwa razy mniejszy od kata środkowego opartego na tym samym łuku.
Twierdzenie 2: Kąty wpisane oparte na tym samym łuku mają równe miary.
Twierdzenie 3: Kąt wpisany oparty na średnicy jest kątem prostym.
- Uczniowie zapisują podane informacje w zeszytach.
5. Ćwiczenia utrwalające.
-Nauczyciel wybiera chętnych uczniów do wykonania ćwiczeń.
- Uczniowie wykonują następujące ćwiczenia:
Ćwiczenie 1: Obliczyć długość okręgu dla promienia o długości 2 cm.
Ćwiczenie 2: Obliczyć długość łuku dla promienia o długości 4 cm i dla kąta 90°.
Ćwiczenie 3: Obliczyć pole koła dla promienia o długości 3 cm.
Ćwiczenie 4: Obliczyć pole wycinka koła dla promienia o długości 6 cm i dla kąta 60°.
6.Podsumowanie lekcji.
- Nauczyciel pyta o czym mówiliśmy na lekcji . - Wybrani uczniowie odpowiadają na te pytania.
&. Zadanie pracy domowej:
- Podanie przez nauczyciela numerów zadań:
Podręcznik Matematyka z PLUSEM 3. - Zadanie 2 strona 101 - Zadanie 3 strona 101.
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|